انواع ایمپلنت دندان، ایمپلنت تک دندان

آیا یک یا چند دندان خود را از دست داده‌اید؟ آیا می‌خواهید یک راه حل دائمی برای جایگزینی دندان‌های خود پیدا کنید... در این نوشته سه نوع ایمپلنت دندانی را که می‌توانید برای بازگرداندن لبخندتان دریافت کنید، معرفی می‌کنیم.


ابتدا اجازه بدهید با یک پیشینه مختصر شروع کنیم…


کاشت ایمپلنت دندان چیست؟


ایمپلنت دندانی یک ستون کوچک و تیتانیومی (پیچ) است که از طریق جراحی در استخوان فک شما زیر خط لثه قرار می‌گیرد. این پست با استخوان فک شما ترکیب می‌شود و پایه‌ای پایدار برای ترمیم دندان شما ایجاد می‌کند.


پست  ایمپلنت دندان  جایگزینی برای ریشه دندان از دست رفته شما است. نه تنها مانند یک ریشه با استخوان شما ترکیب می‌شود، بلکه ساختار استخوان شما را نیز تحریک کرده و حفظ می‌کند.


به حالت عادی، فقط یک تاج منفرد جایگزین دندان خراب شده می‌کنند. اما ایمپلنت‌های دندانی می‌توانند چندین دندان از دست رفته را با بریج و حتی پروتزهای ایمن پشتیبانی کنند.


با مراقبت مناسب، ایمپلنت‌های دندانی می‌توانند تا آخر عمر باقی بمانند. ایمپلنت‌های دندانی میزان موفقیت ۹۵ درصدی دارند.


به همین دلیل، و مزایای فراوان آن، ایمپلنت‌های دندانی به طور گسترده به عنوان توصیه اول برای جایگزینی دائمی دندان های از دست رفته شناخته می‌شوند.



بنابراین، کدام نوع ایمپلنت دندان برای شما بهترین است؟


سه نوع مختلف ایمپلنت دندان وجود دارد که در این نوشته ایمپلنت دندان تک دندان را معرفی می‌کنیم.


ایمپلنت دندان تک دندان


معمولا از ایمپلنت دندان برای جایگزینی یک دندان از دست رفته استفاده می‌شود. به یک پست و یک تاج نیاز دارد.


پروسه ایمپلنت دندان تک دندان چگونه است؟


شما با یکی از کارشناسان ایمپلنت دندان ملاقات خواهید کرد تا مشخص کنید که آیا کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت دندان هستید یا خیر. در این صورت، یک طرح درمانی برای شما مشخص خواهد شد.


پست با استفاده از فناوری هدایت شده توسط جراحی در استخوان فک شما قرار می‌گیرد. در طول این روش نباید دردی احساس کنید و مطمئن خواهیم شد که در طول این روش احساس راحتی خواهید کرد. زمان بهبودی برای ترکیب شدن پست شما با استخوان معمولاً ۳ تا ۴ ماه است.


پس از بهبودی، تاج سفارشی جدید با یک اباتمنت به پست شما متصل می‌شود. دندان جدید شما دقیقاً مانند دندان‌های اطراف شما به نظر می‌رسد.


برخلاف سایر ترمیم‌ها، یک ایمپلنت دندان تک دندان جایگزین کل دندان از دست رفته شما از ریشه تا تاج می‌شود.


اگر یک دندان یا چند دندان از دست رفته دارید که در مجاورت یکدیگر نیستند، کاشت دندان تک دندان ممکن است بهترین گزینه شما باشد.


با این حال:


اگر چندین دندان از دست رفته در مجاورت یکدیگر دارید، این ممکن است بهترین گزینه شما نباشد. علاوه بر این، در صورت داشتن چندین دندان از دست رفته، نوع بعدی ایمپلنت دندان ممکن است در  قیمت ایمپلنت دندان شما صرفه‌جویی کند.

منبع خبر :