انواع انجیر


انجیر
انجیر یکی از آن میوه هایی که به تنهایی می تواند لشکری از بیماری ها را درمان کند. انجیر خوراکی یا شال انجیر گونه‌ای آسیایی از گیاهان خانواده انجیران است. این درخت بومی خاور میانه است. خواص بسیار زیاد این میوه موجب محوبیت بیشتر آن شده است. به صورتی که پزشکان از این میوه به عنوان یکی از داروهای گیاهی یاد می کنند. شما می توانید انجیر را هم به صورت تازه و هم به صورت خشک تهیه کنید. از بهترین انجیرهایی که در ایران موجود است، می توان به انجیر استهبان اشاره کرد.


انجیر خشک
انجیر خشک شد در سورت های دهان باز و دهان بسته، در سایز های مختلف و رنگ های مختلف وجود دارد. انجیر خشک بارشیک از بهترین رنگ، سایز و طعم انجیر می باشد. در حالی که انجیرهای خشک کاملا طبیعی و سالم بدون GMO، سولفیت، گلوتن و لبنیات ارائه می دهیم. میوه انجیر شیرین است، محتوای اصلی بسیار مفیدی دارد و اغلببه صورت انجیر خشک مصرف می شود.


انجیر استهبان
انجیر استهبان یکی از بهترین انجیرهایی است که می توانید در بازار تهیه کنید. شهر استهبان سابقه و قدمت بسیار طولانی در کاشت انواع انجیر دارد. جالب است بدانید که در شهر استهبان، انجیرهای بسیار متنوعی کاشت می شود. هر کدام از انجیرها دارای ویژگی و شکل های خاصی هستند و برای مصارف مختلفی تولید می شوند. از این رو انجیرهایی که در این شهر کشت می شوند، جز بهترین و مرغوب ترین انجیرهای کشور هستند. انجیر استهبان همچنین خاصیت بسیار زیادی دارد که از جمله آن ها می توان به کاهش کلسترول خون، وجود انتی اکسیدان های قوی، بهبود سیستم گوارشی و ... اشاره کرد.


انجیر کرمانشاهی
درخت های انجیر در مناطق نیمه گرمسیری قرار دارند، این درختان تابستان های گرم و زمستان هایی ملایم همراه با بارش پراکنده باران را ترجیح می دهند و حدود سیصد سال عمر می کنند. ایران یکی از کشورهای تولید کننده انجیر می باشد.


انجیر در حرارت 25 تا 35  درجه سانتیگراد رشد خوبی دارد ولی  42 درجه سانتیگراد کیفیت میوه را کاهش می دهد و همچنین در دمای 9- درجه سانتیگراد از بین می رود.


از قدیمی ترین و پر مصرف ترین میوه ها در دنیا است که بسیار مفید و نیروبخش بوده و همچنین بهترین محصول غذایی برای بهبود و درمان بسیاری از بیماری ها به حساب می آید. طبیبان دوران قدیم انجیر را غذایی مفید برای تقویت حافظه و قدرت تعقل و تفکر می دانستند، امروزه نیز در طب سنتی ایران از انجیر برای درمان های متعددی از جمله زگیل های پوستی، التهاب، جلوگیری از ضعف عضلانی و تراکم استخوان ها و ... استفاده می شود.

منبع خبر :