خانه موزه سیمین و جلال

تهران پر از جاذبه های تاریخی متنوع است که مربوط به دهه ها و قرن های گذشته می باشد.این شهر به خاطر اینکه پایتخت کشورمان نیز می باشد، هر ساله علاوه بر گردشگران داخلی، توریست های زیادی را به سمت خود می کشاند. بازدید از جاذبه های تاریخی برای افرادی که علاقه مند به زندگی پیشینیان دارند بسیار لذت بخش خواهد بود. اما نباید فراموش کنید که تهران پر است از جاذبه های تاریخی به همین خاطر شما با یک روز گشت و گذار در این شهر نمی توانید از همه جاذبه های ان دیدن کنید. بنابر این اولین کاری که باید در سفر به تهران انجام دهید، اجاره اپارتمان مبله است. به خاطر اینکه شما باید برای بازدید از جاذبه های تاریخی تهران، در محلی اقامت داشته باشید. که این کار با اجاره آپارتمان مبله در تهران  به راحتی انجام خواهد گرفت. اما باید تصمیم بگیرید که قصد بازدید از کدام یک از جاذبه های تاریخ تهران را دارید. پیشنهاد ما بازدید از خانه موزه سیمین و جلال است. این انتخاب می تواند شما را با زندکی 2 تن از بزرگ ترین نویسندگان تاریخ معاصر کشورمان ایران آشنا کند. پیشنهاد می کنیم حتما به خانه موزه سیمین و جلال در تهران مراجعه کنید تا با زندگی سیمین دانشور و جلال آل احمد آشنا شوید.


خانه موزه سیمین و جلال


معرفی خانه موزه سیمین و جلال


آشنایی با زندگی نویسندگان و تاریخ نویسنان همواره یکی از اهداف علاقه مندان به تاریخ بوده است چرا که این کار روح بی نهایت طلب این انسان ها را جلا خواهد داد. افرادی که به جست و جو در تاریخ علاقه مند هستند سعی می کنند کاوشی در زندگی این افراد داشته باشند. سیمین دانشور و جلال آل احمد، 2 نفر از بزرگ ترین نویسندگان تاریخ معاصر ایران زمین هستند. اگر به سبک زندگی تاریخ نویسان و نویسندگان علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنیم حتما سری به خانه موزه سیمین و جلال بزنید. این خانه همان طور که از نامش پیداست، محل زندگی سیمین دانشور و جلال آل احمد بوده است. از نظر معماریف نمای این خانه بسیار زیبا است. معماری خاص ایرانی برای ساخت این خانه استفاده شده است. البته سیمین دانشور و جلال ال احمد از نظر ذوق هنری بسیار شکوفا بودند به همین خاطر بود که طراحی این خانه از نظر بسیاری از علاقه مندان به هنر دارای زیبایی نهفته ای است.


خانه موزه سیمین و جلال


بد نیست بدانید این خانه در زمانی که سیمین دانشور در امریکا مشغول به تحصیل بود، یعنی در حد فاصل سال های 1331 الی 1332 ساخته شد. بعد از اینکه سیمین دانشور و جلال آل احمد فوت کردند، شهرداری تهران پس از گفت و گو با ورثه این دو نویسنده، اقدام به خرید این خانه کرد. بعد از ان پس از گذشت سال ها و در نهایت در سال 1397، در روز تولد سیمین دانشور، این خانه توسط شهرداری تهران تبدیل به موزه سیمین و جلال شد. اکنون شما می توانید با مراجعه به خانه موزه سیمین و جلال، تمامی اسباب و وسایل زندگی این دو نویسنده را مشاهده کنید. البته فراموش نکنید که برای بازدید این اثر حتما باید اقدام به اجاره سوئیت در تهران  کنید چرا که با مشاهده این بنا بیشتر به تاریخ زندگی نویسندگان علاقه مند خواهید شد و سعی می کنید تا از دیگر جاذبه های تاریخی تهران نیز دیدن کنید.

منبع خبر :