خانه / تنظیم خانواده / ویتامین های ضروری برای خانم های باردار
ویتامین های ضروری برای خانم های باردار
ویتامین های ضروری برای خانم های باردار

ویتامین های ضروری برای خانم های باردار

ویتامین های ضروری برای خانم های باردارReviewed by bestmarital on Jul 12Rating: 5.0

در این بخش از مطالب مربوط به سلامت زنان به بررسی موضوع ویتامین های ضروری برای بارداری می پردازیم , همانطور که در بحث تنظیم خانواده چیست ؟ اشاره شد باید دوران بارداری و حفظ سلامت مادر و سلامت کودک در این دوران یکی از اهداف تنظیم خانواده باشد و این حوزه گسترده در رابطه با این موضوع به بررسی و معرفی انوع مواد ضروری در دوران بارداری از جمله معرفی ویتامین های ضروری و موردنیاز دوران بارداری می پردازد تا مادر قبل از بارداری و در حین بارداری با فقر هیچگونه از مواد غذایی مفید روبرو نباشد .

ویتامین های ضروری برای خانم های باردار

در رابطه با ویتامین های ضروری برای خانم های باردار باید گفت که مصرف انواع ویتامین ها از جمله ویتامین پریناتال یکی از بهترین روش ها برای رفع کمبود انواع ویتامین ها بخصوص ویتامین های ضروری است و رژیم غذایی مناسب دوران باردادری همراه با مصرف قرص های ویتامین بارداری میتواند تا حد زیادی مشکلات مربوط به کمبود مواد مهم در بارداری را رفع کنید . ویتامین های پیش از بارداری با داشتن مواد معدنی مختلف و مورد نیاز و داشتن ویتامین های ضروری دوران بارداری میتواند سلامت مادر و کودک را تا حد زیادی تضمین کند .

اسید فولیک

از آنجایی که اکثر بارداری ها ناخواسته و بدون برنامه ریزی قبلی انجام میشود و افراد بیشتر بدون استفاده از وسایل پیشگیری از بارداری همچون انواع قرص های ضد بارداری و کاندوم و … به این رابطه می پردازند پس بارداری های ناخواسته بیشتر رخ میدهد و اسید فولیک نیز به عنوان یکی از مهم ترین مواد در کامل شدن جنین و ساختار های عصبی و نخاعی او نقش دارد پس باید این مورد در طول روز توسط خانم های بارداری حدود ۴۰۰ میکرو گرم مصرف شود , توجه داشته باشید که نقص لوله عصبی میتواند در بیست و هشت روز اول بارداری حتی بدون اینکه فرد از بارداری خبر داشته باشد میتواند رخ دهد پس باید مصرف اسید فولیک پیش از بارداری و در ۱۲ هفته اول مصرف شود و ادامه داشته باشد . مواد حاوی اسید فولیک برای خانم های باردار عبارتند از سبزیجات و مغز های گیاهی و حبوبات و انواع غذا های غنی شده اما مصرف مستقیم اسید فولیک میتواند موثر تر باشد .

کلسیم

از انجایی که جنین از کلسیم موجود در بدن مادر تغذیه میکند پس مارد باید با مصرف کلسیم این کمبود را برای خود جبران کند از این رو مصرف روزانه کلسیم برای خانم های باردار برای جلوگیری از کاهش تراکم استخوان لازم و ضروری است , همچنین وجود ید موجب رشد فیزیکی جنین و کامل تر شدن اندام های او مانند شنوایی و … میشود پس مادران باردار نباید مصرف ید را فراموش کنند و از طرف دیگر آهن در بارداری موجب میشود تا عمل اکسیژن رسانی به جنین و مادر بهتر صورت گیرد . ویتامین های پریناتال یکی از بهترین راه ها برای برطرف کردن ویتامین های مورد نیاز باردادری است .

در ویتامین های پریناتال چه موادی وجود دارد ؟

  • ۴۰۰ میکرو گرم اسید فولیک
  • ۴۰۰ واحد ویتامین دی
  • ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلی گرم کلسیم
  • ۷۰ میلی گرم ویتامین ث
  • ۳ میلی گرم تیامین
  • ۲ میلی گرم ریبوفلاوین
  • ۲۰ میلی گرم نیاسین
  • ۶ میکرو گرم ویتامین ب ۱۲
  • ۱۰ میلی گرم ویتامین ای
  • ۱۵ میلی گرم روی
  • ۱۷ میلی گرم آهن
  • ۱۵۰ میکرو گرم ید

مصرف ویتامین های پریناتال به عنوان یکی از بهترین منابع مواد مورد نیاز بارداری و ویتامین های مورد نیاز این دوره را میتوان برای خانم های باردار زیر نظر پزشک تجویز کرد .

منبع : وب سایت زناشویی برتر مرجع ارائه بهترین مقالت سلامت خانواده و تنظیم خانواده

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *