خانه / سلامت خانواده / راه های تسکین درد قاعدگی
راه های تسکین درد قاعدگی
راه های تسکین درد قاعدگی

راه های تسکین درد قاعدگی

راه های تسکین درد قاعدگیReviewed by زناشویی برتر on May 9Rating: 5.0

در این بخش از مطالب مربوط به سلامت زنان به بررسی موضوع راه های تسکین درد قاعدگی می پردازیم , همانطور که در مطالب قبلی اشاره شد قاعدگی امری است که در همه زنان بوجود می آید و شروع این چرخه با شروع درد در برخی از نواحی بدن همراه است که بیشتر زنان میتوانند بر درد های ناشی از پریود غالب شوند و مشکل آنچنانی برای آنها پیش نیاید ولی در برخی دیگر از زنان به دلایل مختلفی مانند وجود درد زیاد و یا عدم تحمل کافی درد این حالت میتواند بسیار درد آور و زجر آور باشد به طوری که فرد نتواند این درد را تحمل کند و به نحوی خانه نشین شود .

راه های تسکین درد قاعدگی

برای عده ای از خانم ها شروع قاعدگی شروع یک کابوس چند روزه است که سبب بوجود آمدن درد های زیادی در نقاط مختلف بدن آنها میشود و ممکن است برخی از زنان نیز این درد ها را به دور از قاعدگی بدانند و به این شک بیفتند که مبتلا به سایر اختلالاتی همچون کیست تخمدان و … باشند و با مراجعه به پزشک میفهمند که هیچ مشکل دیگری ندارند و این درد ناشی از تغییرات سطحی هورمون ها در طول قاعدگی است . در این خانم ها شروع پریود مساوی است با بروز درد و سرگیجه و خستگی و بد خلقی و سایر مشکلاتی که حتی ممکن است سبب بروز مشکلات جنسی جزئی در رابطه زناشویی فرد شوند البته باید توجه کرد که این درد ها فقط چند روز دوام دارند و با کمی تحمل و مانند سایر اختلالات مانند عادت ماهانه نا منظم سبب بروز مشکلات جدی نمیشوند پس با انجام توصیه های مهم دوران قاعدگی و نکات بهداشتی قاعدگی میتوان تا حدی از بروز مشکلات جلوگیری کرد و در صورت وجود درد با استفاده از راه های تسکین درد قاعدگی میتوان این درد ها را درمان کرد .

  • از IUD های هورمونی استفاده کنید

در زنانی که میخواهند تا مدت زیادی مانند ۵ سال باردار نشوند استفاده از این روش میتواند مناسب باشد زیرا در این روش IUD هورمون وسیله ای T شکل است که در داخل رحم با ترشح پروژسترون سبب عدم بارداری میشود و یکی از فواید این روش کاهش درد های دوران قاعدگی است که در صورت استفاده باید از پزشک متخصص مشورت بگیرید .

  • عدم مصرف سیگار

مطالعات نشان میدهد که خانم هایی که سیگار مصرف میکنند بیشتر از بقیه زنان درد های دوران قاعدگی را تجربه میکنند و احتمال ابتلای این افراد به اختلالات جنسی همچون درد شکم و افسردگی و … نسبت به سایرین بیشتری و حدود دو برابر است .

  • استفاده از قرص های ضد بارداری

مصرف قرص های بارداری با نوعی بوجود آوردن اختلالات هورمونی که مضر نباشد سبب میشوند تا درد و خونریزی دوران قاعدگی کاهش یابد , البته باید قبل از مصرف هر قرصی با توجه به شرایط جسمی و روحی فرد باید توسط پزشک تجویز شود .

  • استحمام

گرما باعث تسکین درد های ناشی از قاعدگی میشود از این رو با حمام کردن هم می توانید درد های دوران قاعدگی را تسکین دهید و هم باعث شوید تا بوی نا مطبوع ناشی از خونریزی این دوران برطرف شود .

  • عدم استفاده از قهوه

باید بدانید که مصرف قهوه و مواد و نوشیدنی های کافئین دار مانند نوشابه ها باعث افزایش درد دوران قاعدگی میشوند به همین منظور بهتر است قبل و هنگام این دوران از نوشیدن چنین موادی خودداری کنید .

  • تغذیه سالم

مصرف میوه ها و سبزیجات تازه به علاوه مواد غذایی مفید دیگر مانند ماهی های آزاد میتوانند سبب تسکین درد های دوران قاعدگی شود و از مصرف شیرینی های زیاد در این دوران خودداری کنید .

  • ورزش کنید

بدون شک از آنجایی که دوران قاعدگی دوره بی حوصلگی و خستگی است هیچ خانمی دوست ندارد که در این هنگام ورزش کند اما نباید از خواص ورزش در تسکین درد های قاعدگی غافل شد . انجام ورزش به این منظور نیست که با انجام ورزش های سنگین سبب خستگی بیشتر خود شوید بلکه به این معناست که با انجام ورزش های مناسب و سبک سبب تنظیم عضلات و حفظ قدرت آنها شوید .

  • روغن های گیاهی و ماساژ

با استفاده از روغن های گیاهی مفید و مالیدن آنها به اندام هایی مانند کلیه ها و اطراف شکم و ماساژ این واحی میتوان سبب کاهش درد دوران قاعدگی شد .

منبع : زناشویی برتر مرجع ارائه مقالات سلامت خانواده

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *